fredag 2 oktober 2015

Maffig chokladkaka och farmers market

Åh vilken mäktig kaka jag bakade här för ett tag sen. Gillar du choklad och lakrits så gillar du den här. Jag såg den hos Sandra Mastio och var bara tvungen att prova. Gå in på länken och baka du med! Jag serverade min med blandade syrliga bär och grädde. :)


Vi besökte Farmers Market i Strömma, i helgen som var. Så trevlig och mysigt de hade fixat! Så mycket bra vi har i Halland, så många olika företag som tar fram så mycket bra mat och råvaror! Kaffenörd som jag också är så hittade jag en superduper kaffebryggare som jag vill ha, det blir nog världens godaste kaffe i den. Såklart vill jag även ha godaste bönorna och då måste jag ju även ha kaffekvarnen så att jag kan mala kaffet också. Hittade alla dessa ljuvliga ting hos Slöinge kafferosteri. Får väl önska mig det till någon annan gång. :) 

Vi hittade lite annat smått och gott, som en supergod Habanerosås som var super till brieost, nyslungad honung, den ville Mille ha, lite ost från Kagabäckens ost och ginger beer från Byaregården, den var det verkligen bett i.

Det var även fullt med en massa bra artister. Det var helt enkelt bara för härligt! 


Ha det fint! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar