torsdag 5 mars 2015

Vår, lekande barn och Drömmar!

Oj, så underbart vårigt väder vi haft idag! Solen sken, Mille hade kompisar här efter skolan, de lekte ute i trädgården och Gizmo, vår hund, har legat i solen, på altanen större delen av dagen.

Jag har bakat Drömmar. Det var inte så länge sen jag gjorde det men de tog slut så ruskigt fort. Till och med Mille, som inte tycker om så många varianter av sött, älskade dessa kakor. Det är ju bra att han inte gillar söta saker så mycket men å andra sidan gillar han inte så mycket annat heller. Jag blir så glad när han gillar något, vad som helst, som jag lagat eller bakat. :)

Drömmar
150 g  smör
4 dl strösocker
1,5 dl solrosolja
1,5 msk vaniljsocker
1 tsk hjorthornssalt
5 dl vetemjöl

Sätt ugnen på 150 grader. 

Rör ihop rumsvarmt smör och socker pösigt. 


Tillsätt sedan oljan. Blanda ihop mjöl, hjorthornssalt och vaniljsocker i en separat bunke. Rör sedan ihop mjölblandningen med övriga ingredienser. 

Rulla små bollar och lägg dom på en plåt med bakplåtspapper, tryck till dom lite. 


Sätt sedan in dom i ugnen i 20 min.



Det är så viktigt med drömmar och det måste ju vara dessa goda kakor som menas, eller hur?! :)

Kram

2 kommentarer:

  1. Mums för drömmar, spröda kakor som smälter i munnen.

    Tack för idag! Ludvig berättade att de var ute mycket. Perfekt!

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Mille var så glad i att ha Ludvig här!

      Radera